čtvrtek 14. července 2011

Prazdniny v praci a vikend na plazi

Praci jsem sice dostala jinou a novou, o hodne zajimavejsi, presto pracovni nasazeni se extra nezmenilo, jelikozp razdniny vladnou Tunisku!!

Sef je typicky Tunisan v tom, ze vetsinu pracovnich zalezitosti resi na kafi. V mem pripade to znamena, ze temer kazdy den, nekdy i dvakrat denne, navstivime mistni kavarny s prijemnou klimatizaci a po rozebrani toho, jak je vedro, jaky je vyvoj politicke situace v Tunisku, se dostaneme na pracovni tema, kdy se dohodneme co budem delat dal. Ve vetsine pripadu musi sef nekam nekomu zavolat aby bylo, dalsi den se pta me, jestli uz jsem tam volala a ja prekvapena ziram na to ze jsem nejak mela volat, kdyz to mel udelat on.

Nejlepsi byla dnesni situace jako priklad zivota cizince v Tunisku.. Neco jsem po sefovi potrebovala, ptala se to s Mohamedem domluvil.. Na to se na me podoval jak na trotla, ze se prece vcera na kafi vsichni prede mnou domluvili, ze to nebude delat Mohamed, ale jeho kolegyne a ze ja mam nastarosti to zaridit... nez mi doslo o co jde, jenom jsem na nej vyvalene koukala a snazila se sesrotovat o co jde.. no a pak mi to doslo.. ano, domluvili "jsme" se tak, az na to, ze to byla ta cast konverzace, kde ja pocitala pavouky na stene, kdyz se prede mnou bavili arabsky..

a tak dto dopada neustale... stacime at v nasi pritomnosti mluvi francouzsky popr. anglicky, stejne po chvili skonci u arabstiny a pak nam stazistum vycitaji, ze se bavimej enom s nima.. az na to, at se mezi sebou bavime jakkoli, tunisani vzdy porozumi.. ne jako my:(

kazdopadne prace je tedka zajimava, neni to ze bych se strhala, resp. i kdyz si rikam o praci nebo rikam co pujdu udelat, dostane se mi odpovedi ze to mam nechat na zitra, ze dneska uz nepracujem (je teplo!! - tuniska odpoved na vsechno tykajici se prace a zivota odpoledne).

Tak jsme vyrazili o vikendu na plaz.. plaz patrici k jakemusi klubu, tzn. ne pristupna vsem:) stejne tam byl velbloud na plazi, potom kun.. a my:)

Žádné komentáře:

Okomentovat